Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 767 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zjišťování příznaků z obrazových dat
Uher, Václav ; Beneš, Radek (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Zpracování obrazu je jednou z oblastí analýzy signálů. Tato práce se zabývá zjišťováním příznaků z obrazových dat a jejich implementací pomocí programovacího jazyku Java. Hlavní přínos práce spočívá ve vytvoření extraktorů příznaků a jejich implementací do programu RapidMiner. Díky čemuž vznikl robustní nástroj pro analýzu obrazu. Funkčnost jednotlivých operátorů je ověřena na snímcích mamografu. Byl vytvořen funkční model pro odstraňování artefaktů ze snímků mamografu. Úspěšnost odstraňování je srovnatelná s ostatními podobnými pracemi. Dále byly srovnány učící se algoritmy na příkladu detekce srdeční komory na ultrazvukovém snímku.
3D měření pomocí řádkových kamer
Vít, Luboš ; Honec, Peter (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou 3D měření pomocí řádkových kamer. Jelikož je v dnešní době kladen velký důraz na kvalitu a automatizaci výroby, jsou řádkové kamery vhodným zařízením poskytujícím přesnost pro kontrolu výroby na páse. První část práce pojednává o teorii týkající se optiky, snímání a zpracování obrazu. V dalších částech práce je probrána realizace návrhu matematického aparátu pro vyhodnocení 3D tvaru, návrh testovacího pracoviště a samotného snímání scény se zpracováním pomocí základních algoritmů měření.
Dohledávání objektů v obraze
Pluskal, Richard ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem prostředí pro zadávání geometrických objektů v obraze za účelem jejich dalšího zpracování. Program by měl také obsahovat algoritmy usnadňující zadávání objektů (například automatické upřesňování polohy zadávaných objektů). V první části je uveden stručný úvod do oblasti počítačového vidění a jeho základních metod použitých v práci a také popis knihovny pro zpracování obrazu OpenCV. Další část popisuje tři základní geometrické útvary, které jsou v programu prozatím implementovány. Protože výstup programu je v univerzálním formátu XML, následuje krátká kapitola právě o XML. Poté jsou shrnuty některé používané metody pro hledání parametrického popisu objektů v obraze. Poslední kapitola popisuje navržený systém a hodnotí možnost a vhodnost jeho použití pro různé typy obrazů.
Design and implementation of camera module
Vokoun, Ondřej ; Bezdíček, Milan (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Master thesis is aimed on the design of cheap and universal system, but also powerful enough to be able to obtain and process images from the digital camera sensor. Further part of the work is design and implementation of functions for image processing applications and communication with superior system.
Tvorba 3D modelu čelistního kloubu
Šmirg, Ondřej ; Bartušek, Karel (oponent) ; Liberda,, Ondřej (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Dizertační práce pojednává o 3D rekonstrukci temporomandibulárního kloubu z 2D řezů tkání získané z magnetické rezonance. Současná praxe používá 2D MRI řezů pro určení diagnózy. 3Dmodel má mnoho výhod pro určení diagnózy, které vycházejí ze znalosti prostorové informace. Současná medicína používá 3D modely tkání, ale u tkáně čelistního kloubu existuje problém se segmentací kloubního disku. Tato malá tkáň, která má malý kontrast a velice podobné statistické vlastnosti, jako její okolí, lze jen složitě segmentovat. Pro segmentaci kloubního disku byly vyvinuty nové metody založené na znalosti anatomie oblasti kloubního disku a dále na statistice využívající genetického algoritmu. Soubor 2D řezu má různé rozlišení v osách x,y a ose z. Pro sjednocení rozlišení byl vyvinut algoritmus nadvzorkování, který se snaží zachovat tvarové vlastnosti tkáně. V poslední fázi tvorby 3D modelů bylo využito již standardně používaných metod, avšak tyto metody pro decimaci a vyhlazení mají různé možnosti nastavení (počet polygonů modelu, počet iterací algoritmu). Protože výsledkem práce je získání co nejvěrnějšího modelu reálné tkáně, bylo nutné vytvořit objektivní metody, pomocí kterých by bylo možné nastavit algoritmy tak, aby bylo dosaženo co nejlepšího kompromisu mezi mírou zkreslení a dosažením věrohodnosti modelu.
Strojové vidění pro kontrolu produktů
Strach, Petr ; Bražina, Jakub (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strojovým viděním ve spojitosti s robotizovanými výrobními systémy. Teoretická část se věnuje hardwaru strojového vidění, principy a charakteristikami strojového vidění, typickými úlohami ve spojitosti se strojovým viděním, naváděním robotu pomocí kamery, logickými úlohami pro zpracování obrazu v programu TwinCAT. Praktická část se zaměřuje na návrh robotického pracoviště s kamerou pro kontrolu natočení součásti. Toto pracoviště bylo nejprve zprovozněno virtuálně a poté i otestováno na reálném pracovišti.
Detekce a rozpoznávání dopravních značek
Číp, Pavel ; Honec, Peter (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Práce se zabývá diskuzí nad metodami detekce a rozpoznávání dopravních značek v městském i mimoměstkém prostředí. Předpokladem pro realizaci systému je zabudovaná kamera, obvykle ve zpětném zrcátku automobilu, snímající scénu před automobilem. Její obrazová data jsou posléze zpracována připojeným PC, kde dochází k převodu dat na informace a jejich vyhodnocení. O případné nalezené značce je řidič vizuálně či akusticky upozorněn. Úloha vedoucí k úspěšnému cíli je rozdělena do čtyřech samostatných bloků. V první části je předzpracování obrazu jako takového. Pracujeme s barevným obrazem a s využitím znalosti o barevnosti dopravních značek v České republice, lze provést barevnou segmentaci žádaných intervalů. Druhým krokem je detekce geometrických tvarů odpovídajících dopravním značkám v segmentovaných datech. Krokem číslo tři je rozpoznání vnitřního piktogramu a jeho nalezení v databázi. Posledním krokem je vizuální výstup zobrazením nalezené dopravní značky. Práce byla zpracována tak, aby byla zajištěna detekce všech důležitých dopravních značení ve třech základních barevných kombinacích platných dle Ministerstva dopravy České republiky. Výsledkem je zdrojový kód pro program MATLAB.
Model dopravní situace
Dvořák, Michal ; Petyovský, Petr (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá identifikací parametrů potřebných pro fyzickou realizaci modelu dopravního kamerového systému. Tyto informace jsou pak využity k návrhu a konstrukci modelu, který bude schopný simulovat důležité dopravní situace. Pozornost je pak věnována schopnosti modelu přijímat instrukce s pomocí k tomuto účelu implementovaného komunikačního rozhraní. Práce se poté zabývá vytvořením aplikačního rozhraní, které umožní ovládání skupiny kamer a získání obrazu z nich. Vlastnosti aplikace jsou takové, aby umožnily budoucí využití kamer pro měření úsekové rychlosti a detekci průjezdu na červenou.
Měření malých objektů magnetickou rezonancí
Chotaš, Kryštof ; Bartušek, Karel (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice potlačování šumu v obrazech pořízených magneticko-rezonanční tomografií. V této práci je rozebráno užší spektrum metod potlačení šumu, které jsou pro předem zmíněný účel vhodné. Mimo klasických metod se uvažuje i potlačení šumu snížením počtu snímků, přičemž vypuštěné snímky hodláme interpolovat. Jsou zde prezentovány výsledky, které byly získány aplikací vybraných metod a konečné srovnání jednotlivých způsobů potlačení obrazového šumu. Kromě metod potlačení šumu se práce zabývá základy nukleární magnetické rezonance, které jsou v úvodní kapitole popsány.
Board Game User Interface with a Camera
Cihlářová, Dita ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this work is to create a system that would be able to substitute a real opponent in a board game Horse Races and Bets. The game is observed by a camera that transmits images to a computer. The image is then processed and game objects are identified. After that, the application can analyse a current status of the game and decide about the next move of the artificial player. The decision-making algorithm is able to react to every game situation and thus play the game to the end. The application can be used by players that like to play Horse Races and Bets, but currently do not have an opponent, and for demonstrating the possibilities of computer vision.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 767 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.